.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*روز سه شنبه هفته گذشته ، رئیس دفتر رئیس جمهور با دعوت از حدود 50 نفر از چهره های فرهنگی، روزنامه نگار و اساتید دانشگاه ، جلسه سه ساعته ای را به منظور جمع آوری پیشنهادهای آنان جهت سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل برگزار کرد. این جلسه به ریاست اسفندیار رحیم مشایی در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد.

*دولت فرانسه با فراخوان حامیان فتنه 88 در صدد راه اندازی موسسه ایرانشناسی در پاریس است. در اولین جلسه این موسسه از افرادی همچون مرتضی کاظمیان،رضاعلیجانی، حمزه غالبی، مازیاربهاری، امیر فرشاد ابراهیمی و حنیف مزروعی دعوت به عمل آمده بود.

*شنیده ایم که بهزاد نبوی چندی قبل دیداری با محمد خاتمی داشته است. خاتمی در این دیدار گفته پیش بینی پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری عاقلانه نیست و به نظر من کاندیدای جریان اصولگرایی در انتخابات یازدهم برنده خواهد شد.

*علیرغم اعلام لغو سفرهای حج سهمیه ای، تاکنون اسامی بیش از 30 تن از هنرمندان تئاتر و سینما برای سفر به حج تمتع مشخص شده است.برخی از این افراد برای چندمین بار است که به سفر حج تمتع اعزام می شوند.

*در سال جدید درسی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس در روزهای پنجشنبه و شنبه برای طلاب و روحانیون قم درس خارج فقه برگزار کرده اند.

*برخی چهره های اصلاح طلب درصددند با دعوت از سید حسن خمینی جهت رفع اختلاف میان مجمع روحانیون و حزب کارگزاران استفاده کنند. این افراد تلاش دارند که پس از بازگشت سید حسن از پاکستان جلسه ای را با محوریت سید حسن در مرقد امام برگزار کنند که تاکنون موفق نشده اند.

*کروبی اخیرا از طریق خانواده خود از خاتمی خواسته است با ورود به دعوای کارگزاران و مجمع روحانیون به این قضیه فیصله دهد. این در حالی است که برخی اطرافیان کروبی از کمرنگ شدن حصر خانگی وی سخن می گویند.

*کاظمینی بروجردی از سرحلقه فرقه های انحرافی که در زندان به سر می برد در نامه ای به  محمد خاتمی از وی خواسته است برای آزادی وی اقدامات لازم را به عمل آورد. وی که ازعدم تعادل روانی رنج می برد در ادامه به خاتمی توصیه کرده چنانچه نمی تواند کاری انجام دهد این مسوولیت را به آیت الله صانعی بسپارد.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری درصدد است در روزهای آینده به شهر قم سفر کند تا ضمن سخنرانی در جمع طلاب و روحانیون، دیدارهایی نیز با برخی علما و مراجع داشته باشد.

*شنیده ایم بودجه پروژه مهر ماندگار 175 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که از این مبلغ تاکنون 100 هزارمیلیارد آن هزینه شده،50 هزارمیلیارد آن نیز تا پایان دولت دهم پرداخت می شود و 25 هزار میلیارد تومان باقیمانده برای دولت یازدهم خواهد بود.

*پس از آن که دکتر احمدی نژاد اعلام کرد به عنوان رئیس جمهور برای آخرین بار به نیویورک سفر می کنم، برخی حامیان وی در محافل و جلسات مختلف می گویند سفر بعدی دکتر احمدی نژاد به نیویورک به عنوان دبیر کل سازمان ملل خواهد بود.

*بودجه نهاد های فرهنگی همچون بنیاد شهید،  نهاد نمایندگی در دانشگاه ها، جامعه الزهرا، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، جامعه المصطفی، موسسه امام خمینی، مرکز کامپیوتری طلاب حوزه و بسیاری دیگر از مراکز فرهنگی یا پرداخت نشده و یا به شدت کاهش یافته است به گونه ای که موجی از تعدیل کارکنان در این مراکز ظرف ماه های اخیر آغاز شده است. این مراکز علیرغم برخورداری از بودجه مصوب در لایحه بودجه،از این حق قانونی محروم مانده اند.

*شنیده ایم افراد وابسته به یک سفارتخانه اروپایی که اقدام به نظرسنجی بدون مجوز در کشور کرده بودند دستگیر شدند. این افراد ماموریت داشتند درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری اطلاعاتی را از سطح کشور جمع آوری کنند.

*یکی از نزدیکان دکتر حداد عادل با رد برخی شایعات درباره انتصاب وی به عنوان رئیس صدا و سیما گفت: این افراد با هدف تضعیف مدیریت مهندس ضرغامی بر صدا و سیما و همچنین القای عدم حضور حداد عادل در صحنه انتخابات، به تولید این شایعات بی اساس اقدام کرده اند.

*تبلیغ برگزاری کنسرت های موسیقی توسط خوانندگان زن به روی جلد مجلات هم کشیده شده است. در هفته گذشته روی جلد یکی از مجلات زرد به تبلیغ کنسرت یک بازیگر زن سینما اختصاص یافته بود.

*کارشناسان در ارزیابی آخرین وضعیت سوریه می گویند 1- به جز منطقه "عدله" که نقطه قرمز وجود دارد در بقیه مناطق ارتش سوریه تسلط بر اوضاع دارد.2-ریزش ها در ارتش متوقف شده و روحیه سربازان و فرماندهان ارتش که در برهه هایی متزلزل نشان می دادند خوب و قوی است.3-مردم سوریه با مشاهده جنایات سلفی ها و خارجی ها، از آنان تنفر پیدا کرده و به حمایت جدی از نیروهای ارتش روی آورده اند.4-با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعات مردمی سوریه چندین پایگاه استراتژیک معارضان شناسایی و ضربات سنگینی به آنها وارد آمده است.5-تنها در منطقه حلب تاکنون بیش از 4 هزار تن از معارضان کشته شده اند که اکثر آنها دارای ملیت های لیبیایی،سعودی، یمنی، قطری،اردنی،سودانی،تونسی،افغانی،پاکستانی و سومالیایی هستند.6-برگزاری اجلاس تهران و سخنان حمایت آمیز مقام معظم رهبری در دیدار سران کشورها از دولت و مردم سوریه، نقش بسزایی در بازگشت آرامش به این کشور و تغییر لحن کشورهای حامی معارضان داشته است/مشرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.955 seconds.